Czy zdarza Wam się czuć, jakby brakowało Wam fosforu, siarki, chloru, potasu, sodu, magnezu, wapnia, żelaza, a także mikroelementów: cynku, miedzi, manganu i jodu? Dokładnie, my też czasem tak mamy. Dlatego staramy się, aby w naszej lodówce zawsze były jakieś ryby, które są świetnym źródłem wszystkich wymienionych wcześniej składników mineralnych. Co więcej, udowodniono, że ryby poprawiają nastrój, przyczyniając się do produkcji hormonu szczęścia – serotoniny. Czy potrzebujemy więcej argumentów żeby przygotować pyszny stek z tuńczyka z kalafiorem i sosem szczypiorkowym? Bez ości, bez zbędnych węglowodanów, glutenu, laktozy, aspartanu, sztucznych barwników, mięsa oddzielone mechanicznie i wszystkiego czego boją się fit dziewczyny Ania z Ewą. Przygotowanie tego dania nie powinno przekroczyć kompetencji nawet początkującego kucharza (sprawdzone przez P. 😉 Smacznego!

Stek z tunczyka
Stek z tunczyka z kalafiorem i sosem szczypiorkowym

SKŁADNIKI na 2 porcje:

  • 0,5 kg polędwicy z tuńczyka
  • 1 kalafior
+ marynata do ryby:
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • Pół łyżki rozmarynu
  • Sól
  • Pieprz świeżo mielony
+ sos jogurtowo- szczypiorkowy:
  • pęczek szczypiorku
  • ½ szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka ostrej musztardy dijon

Wykonanie:

  1. Kalafior gotujemy w osolonej wodzie 6 min, a następnie przekładamy do piekarnika. Pieczemy w temperaturze 180 st przez ok. 25 min.
  2. Pokrojony szczypiorek blendujemy z pół szklanki jogurtu na gładką masę. Na koniec dodajemy musztardę. Sos wkładamy na 10 min do lodówki, aby zgęstniał.
  3. Oliwę mieszamy z solą i pieprzem i w tak wykonanej marynacie obtaczamy kawałki tuńczyka. Odstawiamy do lodówki na ok. 20 min. Po tym czasie, wrzucamy rybę na rozgrzaną patelnię i smażymy po 1 minucie z każdej strony. Jeśli wolicie bardziej wysmażonego to po 2-3 min na stronę.
  4. Gotowego tuńczyka wykładamy na talerz, z dodatkiem kawałka cytryny. Podajemy w asyście kalafiora polanego sosem.